Filmy katolicyzm, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje katolicyzm, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bohaterem filmu jest Gabriele Amortha, legendarny włoski ksiądz, który przeprowadził ponad 100 000 egzorcyzmów dla Watykanu. Produkcja ukazuje historię egzorcysty skupiając się na jednej ze spraw uznanych za najbardziej niebezpieczną. Amorth będzie egzorcyzmował chłopca, którego opętało starożytne zło mające dawne powiązania z kościołem. Badając to przerażające nawiedzenie Amorth odkryje wielowiekowy spisek, który Watykan desperacko próbuje utrzymać w tajemnicy.
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.

Chrzciny

6,3
5,8
Grudzień '81 roku. Generał Jaruzelski wprowadza stan wojenny akurat wtedy, gdy wnuk Marianny ma zostać ochrzczony. Zagorzała katoliczka nie zamierza się poddawać, ukrywając prawdę przed rodziną.


Lady Bird

6,4
7,5
Christine „Lady Bird” McPherson (Saoirse Ronan) ze wszystkich swych młodzieńczych sił sprzeciwia się matce (Laurie Metcalf). Kobiecie silnej, wyrazistej o jasno sprecyzowanych poglądach, pracującej bez wytchnienia jako pielęgniarka po tym, jak jej mąż (Tracy Letts) stracił pracę.
Główna bohaterka odkrywa, że mąż ją zdradza. Jest to dla niej ogromnym szokiem, gdyż wierzyła w jego miłość do własnej osoby. Zaczyna mieć coraz dziwniejsze wizje. Nawiedzają ją postacie, które odzwierciedlają jej wewnętrzny niepokój i rozgoryczenie sytuacją, w której przyszło się jej znaleźć.
Podczas jednego z wystawnych bali, Pan Neville - młody rysownik, zgadza się podpisać kontrakt z Panią Herbert na namalowanie posiadłości jej męża. Ma na to dwanaście dni, ponieważ w tym czasie, pan domu wyjeżdża do Southampton. Wszystko wydaje się układać znakomicie, do momentu, gdy córka Pani Herbert, Pani Talmann, zasugeruje Panu Neville'owi, że jest jedynym świadkiem zabójstwa Pana Herberta.

Viridiana

7,5
Viridiana (Silvia Pinal) jest młodą zakonnicą mieszkającą w klasztorze, jeszcze czekającą na złożenie ślubów. Na niedługo przed tym wydarzeniem zostaje zaproszona do siebie przez długo niewidzianego wuja (Fernando Rey), który opłacał dotychczas jej pobyt w klasztorze. Namówiona przez siostrę zakonną, postanawia po raz ostatni przed ślubami spotkać się ze światem "zewnętrznym" i odwiedzić mężczyznę. Po kilkudniowym pobycie jednak, okaże się, że pobożna dziewczyna żyjąca w wyimaginowanym, idealistycznym świecie wiary chrześcijańskiej, będzie musiała przedefiniować swój światopogląd.
Świeżo wyświęcony ksiądz, 24 - letni ojciec Amaro zostaje wysłany do małego parafialnego kościółka w Los Reyes w Meksyku, by asystować ojcu Benito. Tuż po przybyciu do miasteczka ojciec Amaro poznaje 16 - letnią piękną Amelię, której religijna dewocja wkrótce niesamowicie oczaruje księdza. Amelia okaże wdać się w swoją matkę Sanjuanerę, która przez wiele lat utrzymywała romans z ojcem Benitem. Amaro wkrótce odkryje, że korupcja jest starą praktyką w kościele w Los Reyes. Ojciec Benito przez długi czas otrzymywał wsparcie finansowe na budowę nowego szpitala od narkotykowego bossa. Inny ksiądz z diecezji - Natalio jest podejrzany o spiskowanie z bojówką z gór. W międzyczasie pomiędzy ojcem Amaro a Amelią rozkwita uczucie, które przekształca się w pasjonujący seksualny związek. Z czasem, sprawy w małej społeczności stają się coraz bardziej skomplikowane, a ojciec Amaro wpada w opresję. Rozdarty pomiędzy boskością i cielesnością, prawością i niesprawiedliwością, ojciec Amaro jest zmuszony zebrać siły, by wybrać życie, które chce wieść.

Fatima

7,1
Jest rok 1917. Świat pogrążony jest w mrokach pierwszej wojny światowej. Do małej portugalskiej wioski, Fatimy, podobnie jak do tysięcy miejscowości w całej Europie płyną dramatyczne wieści o tysiącach zabitych. Do domów wracają okaleczeni i pozbawieni nadziei weterani. W takich chwilach łatwo o zwątpienie i załamanie. Właśnie w takich okolicznościach troje dzieci z Fatimy doświadcza niezwykłego spotkania. Ich oczom ukazuje się Matka Boża, by przekazać im przepowiednie dla świata. Relacje dzieci z tego wydarzenia spotykają się z wielkim sceptycyzmem zarówno osób świeckich, jak i przedstawicieli Kościoła. Nikt nie traktuje poważnie dziecięcych opowieści. A jednak wieść o cudownych wydarzeniach w Fatimie roznosi się coraz dalej. Tysiące pielgrzymów przybywają do wioski, a cud fatimski zaczyna odmieniać ich losy, wywierając przemożny wpływ także na instytucję Kościoła i na cały świat.
Jest rok 814 r. n.e. Joanna postanawia przeciwstawić się z góry przypisanemu jej losowi kobiety. Jest przekonana, że jej zadaniem jest pójść za głosem powołania, a przeznaczenie wskaże jej drogę do Boga, każąc jednak zapłacić za to najwyższą cenę. W Szkole Katedralnej w Dorstadt Joanna spotyka hrabiego Gerolda. Ich przyjaźń przeradza się w miłość. Gdy Gerold wyrusza na wojnę, Joanna podejmuje ostateczną decyzję: w męskim przebraniu wstępuje do zakonu benedyktynów w Fuldzie i zostaje sławnym lekarzem. W obliczu zagrożenia demaskacją, Joanna ucieka do Rzymu, gdzie spotyka Gerolda. Doskonale potrafi ukryć swoją prawdziwą tożsamość, ale nie potrafi ukryć przed nim swojej miłości.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…